Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Heb je een vraag voor ons? Kijk eens hieronder of je je antwoord vindt. Ben je hier niet mee geholpen neem dan gerust contact met ons op via info@snoerboer.nl of (+31)10 737 0991.


1. Hoe kan ik een snoerbestelling plaatsen?
Ons strijkijzersnoer bestel je door bij “aantal” in te vullen hoeveel meter snoer je totaal nodig hebt. Deze hoeveelheid stofkabel krijg je dan aan één stuk geleverd. Een snoerbestelling plaats je per hele meter. Zelf thuis op maat knippen is heel eenvoudig met een tang of schaar. Rol voor het mooiste resultaat eerst een stukje plakbank om de kabel - daarmee voorkom je dat het strijkijzersnoer gaat rafelen.


2. Hoe bestel ik zonder btw in het buitenland?
Alleen als je van tevoren contact met ons opneemt kunnen we garanderen dat je bestelling ook zonder btw verwerkt kan worden.


3. Mijn fitting zit vast, wat nu?
Gelukkig kun je hem ook weer open krijgen, ja, écht. De oplossing lees je stap voor stap in ons blog Hoe krijg ik mijn fitting open?. Toch liever telefonisch geholpen worden? Bellen mag ook.


4. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bestel en betaal je doordeweeks voor 16:00 uur, dan heb je je bestelling de volgende dag in huis – mits alle bestelde producten op voorraad zijn. We streven ernaar bestellingen binnen 24 uur uit te leveren, mocht dit niet lukken dan word je hiervan op de hoogte gesteld en ontvang je een nieuwe leverdatum.


5. Hoe stuur ik iets retour?
Neem voordat je iets retour stuurt eerst contact op met de klantenservice via info@snoerboer.nl of (+31)10 737 0991. Wij zoeken uit welke optie het beste werkt voor jouw pakket en leggen je uit hoe het retour stuurt.


6. Kan ik mijn bestellingen wijzigen/annuleren?
Je kunt je bestelling annuleren of wijzigen door direct na bestelling een e-mail te sturen naar info@snoerboer.nl of dit telefonisch door te geven aan één van de Snoerboeren via (+31)10 737 0991. Doe dit zo snel mogelijk na plaatsing van de bestelling, zodat ons magazijn de wijzigingen nog kan doorvoeren.


7. Mijn lamp knippert als ik 'm dim, wat nu?
Daar wordt niemand blij van. Dit fenomeen komt vaker voor en gebeurt meestal wanneer je lamp zó zuinig is dat het wattage te laag is voor de dimmer. Let daarom op het dimbereik van de dimmer en zorg ervoor dat je niet te veel onder het minimale komt te zitten. Je mag het wattage van alle lampen die samen op één dimmer zijn aangesloten optellen. Let er natuurlijk ook op dat je lichtbronnen wel dimbaar zijn. Gebruik bij voorkeur lichtbronnen van hetzelfde merk en type en kies voor kwalitatief goed materiaal.

Naast de ondergrens is het ook nog zo dat de techniek zó snel vooruit gaat dat niet alle ledlichtbronnen even goed communiceren met alle (led)dimmers. Het is dus belangrijk dat je kiest voor een dimmer die geschikt is voor ledlichtbronnen.

Verder zijn de meeste dimmers voorzien van een stelknopje, -schuifje, of – schroefje waarmee je de gevoeligheid van je dimmer kan aanpassen zodat je lampen optimaal gedimd kunnen worden.

Liever iemand spreken hierover? Geef gerust een belletje.


8. Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?
Zeker weten! We hebben een afhaalbalie op de Veilingweg 44 te Rotterdam. Neem (een kopie van) je bestelbevestiging mee. Doordeweeks geopend van 09:00 – 16:30 uur.


9. Hoeveel verzendkosten betaal ik?
Bij een bestelling boven de 25 euro vervallen de verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland en België.
Brievenbuszending kost 2,50 euro – alleen mogelijk in Nederland;
Verzending pakketpost Nederland kost 5,50 euro;
Verzending pakketpost België kost 7,50 euro.


10. Kan ik Snoerboer-producten ook bekijken in een winkel?
Ja, dat kan zeker! In Rotterdam vind je onze producten bij lampenwinkel Wattnou. Daarnaast kan je een deel van onze collectie vinden bij iedere Karwei-vestiging in Nederland. Klik hier voor al onze verkooppunten.