Garanties, ruilen en retouren

Garanties, ruilen & retouren


Bij Snoerboer.nl geldt een bedenktermijn van 30 dagen. Op geleverde producten van Snoerboer.nl is de wettelijke garantie van toepassing.

Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen? Stel ons hiervan zo snel mogelijk na ontdekking op de hoogte, bij voorkeur per e-mail.

Andere vragen over garanties, ruilen & retouren? Kijk eens hieronder of je je antwoord vindt. Bellen (+31)10 737 0991 of mailen naar info@snoerboer.nl mag natuurlijk ook.

Ons retouradres

Snoerboer bv
Afd. retouren o.v.v. je bestelnummer
Veilingweg 44
3034KB Rotterdam

KlantenserviceBezorgen & afhalenBestellen & betalen

1. Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product heb ontvangen?
Neem uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst, dan wel tekening van ontvangst van het pakket, contact op met onze klantenservice via e-mail of 010 737 0991.

Melding van verkeerd ontvangen producten dient uiterlijk 2 maanden na ontvangst van je pakket aan ons te worden doorgegeven. Uiteraard zorgen wij in dit geval voor kosteloze verzending van het juiste product.


2. Ik wil een product retourneren of ruilen. Wat moet ik doen?
Als je een product wil ruilen, dan vragen we je om zo snel mogelijk na ontvangst van je bestelling contact met ons op te nemen via e-mail of (0031)10 737 0991. We bekijken samen de alternatieven en we zorgen dat de verrekening en de verzending geregeld wordt. Ook krijg je retourinstructies van ons voor het terugsturen van de om te ruilen producten.

Als je een of meerdere producten wil retourneren, neem dan eerst contact met ons op


3. Help! Eén of meerdere producten zijn kapot aangekomen, wat nu?
Het belangrijkste is dat er melding van het gebrek of mankement wordt gedaan bij Snoerboer via info@snoerboer.nl of (0031)10 737 0991. Een dergelijke melding dient binnen drie werkdagen na ontvangst/ tekening van het pakket te geschieden, zodat er binnen de organisatie ruimte is voor kortstondig onderzoek. Dit dient te verlopen via een herroepingsformulier, dat je kan invullen en meesturen met de retourzending. Wens je aanspraak te maken op deze garantie verzoeken we je contact op te nemen met ons. In het geval van een defect zijn de retour transportkosten voor rekening van Snoerboer. Als het product retour gezonden wordt zonder dat er sprake is van een defect zijn de retourkosten voor rekening van de koper.


4. Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?
Wanneer de retourzending in ons magazijn is gearriveerd zal deze worden verwerkt. Je zal hiervan een bevestiging krijgen en, indien besproken, een credit ontvangen. Onze financiële administratie verwerkt vervolgens de creditfactuur – het terug te storten ontvang je dan uiterlijk 7 werkdagen erna.


5. Wat is de garantietermijn van lichtbronnen?
Gloei-, kooldraad- en halogeenlampen: Wij geven de garantie dat de lamp werkt bij aankomst. Wij kunnen geen garantie geven op de levensduur aangezien dit van vele factoren afhankelijk is. Het kan dan ook raadzaam zijn een reservelamp aan te schaffen om verzendkosten te besparen.

Spaarlampen: 1 maand garantietermijn

Ledlampen: 1 maand garantietermijn


6. Mag ik het snoer omruilen wanneer het niet naar wens is?
Nee, want het snoer is voor jou op maat geknipt. Mocht je twijfelen of een snoer de juiste kleur heeft, dan kun je het beste eerst een sample bestellen.

Een uitzondering hierop is als het snoer niet aan jouw verwachtingen voldoet voor wat betreft de kwaliteit. Wens je aanspraak te maken op deze garantie verzoeken wij je contact op te nemen met ons via een bericht naar info@snoerboer.nl met scherp beeldmateriaal van de schade.



Herroepingsrecht & 30-dagen-bedenktermijn


Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het herroepingsformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of totdat je aantoont dat je het product hebt teruggezonden.

Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Download hier het Europees modelformulier voor herroeping

Garantie & non-conformiteit


Op geleverde producten van Snoerboer is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat het betreffende product datgene is of moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Aan bovenstaand recht is geen termijn gekoppeld, het ene product gaat immers langer mee dan het andere en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere. Wil je hier meer over weten, bekijk dan onze algemene voorwaarden.

Wanneer je een product hebt ontvangen dat niet voldoet, zal Snoerboer zorgen voor herstel of vervanging van het betreffende product. Is herstel of vervanging niet (meer) mogelijk, dan restitueert Snoerboer het aankoopbedrag. Hierbij is het van belang dat je kunt aantonen dat het product bij ons gekocht is. Elke bewijs van aankoop is hierbij voldoende. De eerste zes maanden na aankoop geldt tevens een omgekeerde bewijslast. Dat wil zeggen dat Snoerboer moet bewijzen dat het defect te wijten is aan een fout van de koper.Heb je een product ontvangen dat niet doet wat er van verwacht mag worden, meld dit dan uiterlijk binnen 2 maanden nadat je het gebrek hebt ontdekt.

Door Snoerboer bepaalde garanties zijn extra garanties en hebben geen invloed op de wettelijke garanties. Je kunt je dus te allen tijde beroepen op de wettelijke garanties.